Tomb Raider je super. Lara Croft je super. A nový remake starých dobrých Tomb Raiderů z roku XY (dobře, 1997) je ještě lepší.
Fanda Nickobass se rozhodl, že si druhý díl série zaslouží remake a místo nadávání na nedostatek sentimentu ze strany vývojářů, se do toho pustil sám. Společně s týmem tak vyrábí novou verzi Tomb Raider II The Dagger of Xian.
Mrkněte, jak může vypadat ten rozdíl, když věnujete hře staré deset let trochu té lásky a péče.
A proč se jenom koukat? Nickobass připravuje novou verzi hry už celkem dlouho a teď se i rozhodl vypustit playable demo. Hra tentokrát běží na Unreal Engine 4 proti staré Tomb Raider II, která běžela na unikátním enginu, na kterém byla vyvinutá i vůbec první hra Tomb Raider.
Na remaku Nickobass nepracuje sám. Za uměleckou stránkou vizuálů stojí Inna Vjuzhanina, za příběhem potom Alexandre Serel. Laře Croft propůjčila svůj hlas Jennifer Milward. První Laru namluvila Shelley Blond, v druhé hře potom Judith Gibbins.
Proč remake?
Série je už léta úspěšná a nejen díky Angelině Jolie většina lidí aspoň tuší, o co jde. Sérii se dostalo nového pojetí v roce 2016, kdy se vrátila v podobě Rise of the Tomb Raider. Na fanoušky zřejmě zapůsobila, jen na Metacritic skórovala 7,9 z 10 a osmdesáti šesti procenty, což je velmi slušné skóre, zvlášť u rebootu zavedené série. Ještě před Rise of the Tomb Raider vyšla v roce 2013 první hra rebootu, totiž hra s názvem jednoduše Tomb Raider. Ta byla i kriticky ještě úspěšnější se skóre 8,5 z 10. Pořád ještě se vám nestýská po Laře a jejích dobrodružstvích?
Tohle všechno je hezké, ale proč se tedy někdo vůbec rozhodl předělávat hru z roku 1997, když má dva dobré rebooty v moderní vizuální kvalitě, běžící na vývojářům domácím Crystal Enginu?
Snad sentiment. Každopádně – vypadá to dobře. No a jak se říká, kdo si hraje, nezlobí.
Image Credit: © Eidos Interactive, © Nickobass