Horkou prodejní novinku se rozhodl uplatnit britský módní dům Burberry. Své kolekce luxusního zboží totiž začně prodávat ihned poté, co se v nich modelky projdou po molu.

Změny budou podle všeho zavedeny už letos v září, o čemž informoval britský zpravodajský server BBC. Až dosud zákazníci museli čekat na novou kolekci v řádech měsíců, než se mohli na vytoužené zboží podívat v obchodě. Burberry chce nyní vyjít vstříc právě těm zákazníkům, kteří nechtějí s nákupem otálet.

Analytici v souvislosti s tím poukazují na trendy, podle nichž v minulosti vždy to, co se bude nosit, určovaly zejména módní přehlídky. O nových módních vymoženostech se veřejnost dozvídala z časopisů. V dnešní online době ale chtějí zákazníci zboží prakticky ihned.

foto 09

„Všeobecně se usuzuje, že způsob, jakým módní přehlídky fungují, je stále zastaralejší,“ uvedl poradce pro oblast maloobchodu Andrew Hall ze společnosti Verdict.retail. „Lidé je dnes mohou vidět okamžitě, zatímco v minulosti tomu tak bylo jen prostřednictvím módních časopisů,“ citovala jej agentura AP.

Generální ředitel Burberry Christopher Bailey řekl, že způsob, jakým módní průmysl dosud fungoval, se musí změnit. Jinak to v branži podle něj dopadne jako v hudebním průmyslu, který produkuje kompaktní disky, zatímco lidé si už běžně stahují hudbu do svých smartphonů.

Společnost Burberry si pověst vydobyla především díky šátkům a kabátům a také díky typickému vzoru béžovo-červeno-černé kostky. Od podzimu firma změní také aranžmá svých přehlídek. Dosud pořádala čtyři přehlídky ročně, a to samostatné přehlídky pro dámskou a pánskou módu z kolekce jaro/léto a pro kolekci podzim/zima.
dívka

Od letošního podzimu bude pořádat jen zářijovou a únorovou přehlídku a módu pro dámy i pány bude představovat společně. Dohromady to tedy budou dvě přehlídky za rok. O změny usilují i další návrháři. Například Diane von Furstenbergová formát tradiční přehlídky na molu naposledy zcela vynechala a nejnovější kolekci předvedla na večírku uspořádaném v jejích newyorských prostorách.

Zdroj: ČTK
Foto: Pexels, Pixabay