Aktualizováno o vyjádření KFC ze dne 9. 6. 2016
Místo toho, aby si KFC libovalo nad novými zisky z rozvozu grilovaných kuřat, „užívá“ si grilování od potenciálních zákazníků.
V minulém týdnu spustila polská společnost AmRest, která v Česku provozuje síť restaurací KFC, rozvážkovou službu. Zákazníci si tak mohou objednávat rozvoz jídla každý den od jedenácti hodin dopoledne do deváté hodiny večerní a při objednávce musí splnit jedinou podmínku – cena objednávky musí být vyšší než 200 korun. A právě v cenách je kámen úrazu.
Společnost KFC totiž všude udává, že rozvoz jídla je zdarma, nicméně při objednávce jídla k rozvážce narazí zákazník na trošku jiné ceny, než které by nalezl v kamenné restauraci. Jídlo na objednávku vychází totiž až o třetinu dráž, což se zákazníkům pochopitelně nelíbí. AmRest se tak potýká s jejich stížnostmi a dotazy, zda by nebylo lepší zavést jednorázovou taxu za dovoz, neboť i tak by to zákazníky vyšlo levněji.
Za deset objednaných kyblíků deset aut s rozvozem?
Zákazníci reklamují hlavně onu třicetiprocentní přirážku. Pokud by si objednali více položek, s tím, že se složí na cenu za dovoz, stejně neušetří. Přirážka se jim nasčítá do neuvěřitelných čísel. Navíc také reklamují, že objednávka přes server DámeJídlo.cz je vyjde podstatně levněji, je tedy otázkou, jakou výhodu KFC se svým rozvozem nabízí.
Je jasné, že v době, kdy se lidé konečně začali zajímat o to, co ve velké míře konzumují, mají fastfoodové řetězce poněkud existenciální obavy. Ve chvíli, kdy se zákazníci zdráhají nakupovat potraviny obsahující palmový olej a stále raději nakupují na farmářských trzích, musí přijít fastfoody s převratnou novinkou. V čínském Hongkongu tak například americká síť McDonald’s experimentuje s novým konceptem občerstvení s názvem Next, který nabízí zákazníkům především saláty a zdravé pochutiny.
No a v Evropě se fastfoodové řetězce snaží dopravit zákazníkovi nezdravé jídlo až domů. Nápad není špatný, ale ne úplně domyšlený. Možná je problém v prodejní strategii a vystupování firmy.
Třicet procent za obalový materiál, aha!
Zástupci firmy totiž nebyli schopni zákazníkům odpovědět na jejich dotazy jednoduchým a jednoznačným způsobem. Na řadu přišlo hloupé vytáčení a mlžení, KFC se vymlouvá na komplex více dílčích kroků, který udává specifické ceny rozvozu.
„Služba KFC Rozvoz má specifické ceny, které se liší od cen v restauraci. K těmto cenám již nejsou účtovány žádné dodatečné náklady (dopravné atd.),“ trval nejdříve KFC na svém, že je rozvoz zdarma. „Do cen rozvážených produktů je promítnuta cena služby KFC rozvoz, kterou vnímáme jako komplex více dílčích kroků, které je třeba zajistit pro garanci doručení našich kuřecích specialit v odpovídající kvalitě.“
Zdroj: idnes.cz
Přitom by stačilo jednoduše zákazníkům vysvětlit, že přirážku platí za obalový materiál, který jídlo i přes rozvážku udrží čerstvé a chutné. Možná, že by na takovýto argument zákazníci slyšeli lépe, nežli na komplex více dílčích kroků.
Ono to s tím rozvozem jídla nebyl zase tak špatný nápad. I když DámeJídlo.cz rozveze objednávku levněji, že. V těžkých časech je třeba těžit z marketingové strategie, jenže ta musí být pevná, precizní a dobrá. A KFC je bohužel příkladem toho, jak to dopadne, když je marketing příliš překombinovaný a zároveň příliš nedomyšlený. Grilování zdar!
Aktualizováno: Vyjádření KFC ze dne 9. 6. 2016
Marketingové oddělení KFC nám poslalo nové vyjádření k celé kauze, a my se tak můžeme těšit, že jsme si vybojovali svá práva, oni si zase mohou mnout ruce z perfektního marketingového tahu, kdy o KFC vyšlo zcela zdarma hned několik článků téměř ve všech českých médiích.
Vyjádření společnosti KFC ke službě KFC Rozvoz, jménem pana Libora Hubíka, Market directora KFC:
„V KFC vždy nasloucháme našim zákazníkům, proto jsme se na základě jejich zpětné vazby, kterou jsme obdrželi v průběhu testování služby KFC Rozvoz na několika pražských restauracích, rozhodli upravit systém cen. Ukázalo se, že by naši zákazníci uvítali informaci o nákladech za dopravu. V souladu s tímto zjištěním budeme komunikovat cenu dopravy odděleně od ceny produktů. Ceny produktů budou stejné jako v našich restauracích.
Zlepšení služby KFC Rozvoz bude zavedeno v příštích 7 až 10 dnech. Potřebujeme čas na změnu systému včetně přeprogramování on-line objednávkového portálu. Aktuálně pracujeme i na ceně za dovážku, která, jak věříme, bude konkurenční a bude odpovídat kvalitě a rychlosti služby, jíž zákazník od KFC dostává.
Věříme, že díky této změně si naše služba najde další fanoušky.“
Foto: Pixabay, Facebook