Kdo si počkal na úžasně vypadající hru od Ninja Theory a pustil se do ní hned první den jejího releasu, možná narazil na jeden zásadní problém.
Pokud v Hellblade: Senua’s Sacrifice umřete víckrát, než je zdrávo, jdete pod kytičky. Nadobro. Všechny vaše saves, čas, postup – v háji. Jedete od znova.
O co jde
Hra s geniálním motion-capture, která přináší do herní dynamiky skoro nevídanou reálnost a zároveň se nebojí nápadů z mytologie, se tak vrací k systému her jako Diablo III nebo XCOM.
Pokud umíráte až příliš, za každou smrt se černá infekce pod názvem “dark rot“ rozšíří po těle hrdinky, a pokud se dostane až k hlavě, tak jste dojeli na konečnou.
Některé hry mají tenhle systém volitelný, podle nálady a preferencí hráče. V Ninja Theory se však rozhodli to do hry natvrdo zakomponovat a nemáte tak na výběr.
Co na to fanoušci?
Fanouškovské reakce jsou dost rozpolcené. Pro jedny je to ztráta času, pro další vítaná challenge. Záleží jen na vás – pokud jste si už hru koupili a zjistili až teď, že to nebude až tak easy-peasy, máte naše sympatie. Pokud ještě váháte, stojí za zvážení, jestli do koupě jít.
Ne každý má žaludek na Dark Souls nebo Bloodborne, kde umíráte jak na běžícím páse a Hellblade vypadá všelijak, jen ne jednoduše.
Proč teda hrát?
Určitě to hře dodá nevídané napětí, ale ne všichni si chtějí u hry odrovnat nervy a velká otázka je, jestli to není přeci jenom škoda, neudělat z toho volitelný level obtížnosti.
Hra je venku chviličku, tak pokud budou reakce fandomu dostatečně silné, třeba se dočkáme úpravného patche. Zatím se na to ale nevyplatí spoléhat.
Foto: © Ninja Theory