Online doba je nemilosrdná a každý druhý je stižen patologickou touhou zásobovat sociální sítě výjevy z vlastního života. Jak to ale nepřehnat?

Ta touha po přidání nové fotky na Facebook je někdy až zarážející. Spousta lidí má pocit, že potřebuje na Facebooku prezentovat svůj pestrý život, který ale mnohdy v reálu až za tolik nestojí. A tak jeho Timeline spamují fotky kafíček, květin, selfie z posiloven nebo s rádoby uměleckým pohledem přes řídítka jízdního kola.

Myslím, že prakticky každý z nás má aspoň jednoho facebookového přítele, který přispívá častěji, než by bylo zdrávo. Myšlení takových lidí se podle mě pak už i při příjemných okamžicích mění v usilovné přemýšlení, kterak pokec s kamarádkou na kávě nebo přáteli na pivu prodat na sociální síti. A tak místo zábavy naživo šroubují dohromady tagy a postují jako o život.

selfie-429449_1920

Jenže zapomínají, že zatímco jejich facebookový profil září fantastickými každodenními zážitky, které jim může nejeden obyčejný člověk závidět, jejich reálný život se točí kolem objektivu jejich smartphonu. Ale o tom jsem dneska mluvit nechtěla, dneska bychom se měli bavit o profilových fotkách na Facebooku.

Vyměnit nebo nevyměnit?

Vlastně to dilema řeším pokaždé, když naznám, že má profilovka by se už mohla dočkat nějaké změny. Ale můžu si ji vůbec změnit, aniž bych si neúmyslně nepřisoudila image chronického facebookového uživatele? Kdy jsem si ji měnila naposledy? Před týdnem? Měsícem? Čtvrt rokem? No, to by už asi šlo. Absolutní rekord ale drží má známá na mateřské, která si dokáže změnit profilovku i několikrát za den. Klobouk dolů a na důkaz pokory jí všechny její změny profilových fotek poctivě lajkuji.

Možná si říkáte, že pokud prostě máte chuť svou profilovou fotku změnit, tak to uděláte, aniž byste se ohlíželi na kohokoliv jiného. Ale na druhou stranu opravdu chcete skončit na seznamech zablokovaných přátel vašich přátel, kteří jsou denně nuceni prokousávat se kvantem vaší profilové nerozhodnosti? Nehledě na to, že s přibývajícím počtem profilových fotek přímo úměrně ubývá počet lajků.

man-1284310_1920

Ne že by změna profilového obrázku byla vyloženě o lovu lajků, ale stejně…to vlastně všichni děláme tak trochu dost i pro ně. A pro to, abychom se ostatním uživatelům připomněli, že ještě pořád existujeme, byť třeba už jenom virtuálně. Ale pokud si své fotky měníte každý týden nebo dokonce častěji, vykazujete už zřejmě významné znaky facebookové závislosti.

A hned nebo až za chvíli?

Ideálním časovým rozmezím pro změnu profilové fotky by tak mohl být měsíc až dva měsíce, pokud tedy pociťujete nutkání obohacovat svůj osobní profil novými a novými obrázky sebe samých. Budete-li tak činit častěji, opadne o vaše příspěvky zájem, pokud je nebudete doprovázet vtipnými a neotřelými komentáři nebo poutavými příběhy hodnými knižního vydání.

Pokud se ve svém postování zaměřujete na sběr lajků a poklon dalších uživatelů, měli byste navíc vědět, že nové příspěvky byste měli přidávat ideálně kolem čtvrté až páté hodiny odpoledne, kdy sociální síť navštíví nejvíce uživatelů. Jednak kolem té čtvrté tu fotku uvidí hodně lidí, jednak ji až do pozdního večera budou uživatelé svými lajky a komentáři udržovat vysoko na Timeline, takže je pravděpodobné, že s takovou strategií trhnete doslova palcový rekord.

selfie-465563_1920

Vůbec je ta optimalizace doby příspěvků chytrá věc. Ano, i my na Eyemag.cz postujeme příspěvky s články podle určitého klíče, který nám udává návštěvnost stránek. Facebook se totiž od zábavného média přesunul také ke středobodu propagace. S čímž vlastně souvisí i ty profilové fotografie.

Váš facebookový profil, ať chcete nebo nechcete, je svým způsobem vaše vizitka. Jeho prostřednictvím propagujete sami sebe a je to právě Facebook, co napadne vaše okolí jako první, pokud o vás potřebují zjistit nějaké informace. A je jenom na vás, co všechno a jak často budete na svém „fíbíčku“ sdílet.

A můžete si být skoro jistí, že kocovinové statusy o parádní páteční kalbě, fotky v plavkách s našpulenými rty nebo třikrát denně změněná profilovka proložená fotkami jídla, které za den zkonzumujete, se uživatelům, kteří je na svém profilu sdílí, jednoho dne stoprocentně vymstí.

Foto: Pixabay