Společnost se díky technologiím a internetu dostala do bodu, kdy si už svůj život například bez chytrého telefonu nedokážeme představit. A nutno říct, že to asi není úplně dobré.
Dneska se zaměříme na problém koncertů a používání telefonů během produkce. Mnoho lidí totiž zaplatí nekřesťanské peníze za koncert svých oblíbených interpretů a posléze jej celý stráví zíráním do displeje telefonu. Je v podstatě jedno, jestli se svůj jedinečný zážitek snažíte nasdílet na sociální sítě přátelům nebo jestli si chcete na památku pořídit video, výsledný efekt je stejný: Z koncertu nebudete mít zhola nic.
V prvním případě budete totiž neustále kontrolovat, kolik má váš příspěvek lajků, v druhém případě prostojíte koncert se zbytečně zdviženou rukou (za níž vám budou lidé za vámi neskonale vděční), protože video, které pořídíte, bude natolik hrozné, že si jej stejně už nikdy v životě nepustíte.
Zpěvačka Adele a natáčející fanynka
Rychle se rozšiřující fenomén pořizování nekvalitních videí z koncertů zaregistrovala také zpěvačka Adele, která na něj dokonce poukázala. Ta totiž při svém koncertu nedávno napomenula dívku, která stála v předních řadách a po celou dobu si koncert natáčela na kameru. „Haló, jsem tady a jsem živá!“ upozornila britská zpěvačka neukázněnou fanynku na fakt, že právě promrhává natáčením jeden z velkých zážitků.
Je fakt, že amatérské natáčení koncertů je přinejmenším zbytečné. Natočit koncert tak, aby byl obraz i zvuk kvalitní, totiž potrápí i nejednoho profesionálního kameramana. Na koncertech jsou vystupující nasvěcováni ostrým a silným světlem, které na videu či fotografiích vytváří nevzhledné přepaly. Zvuk je rovněž přizpůsoben akustice místa, na němž se koncert koná, a intenzitu zvuku je třeba také optimálně vyladit.
To, že se pokusíme si natočit alespoň úryvek písničky, svědčí o naší hlouposti. Proč? Zaprvé si obvykle chceme natočit svůj oblíbený song, a než se nadějeme, ztratíme jej celý nastavováním optimálních parametrů kamery, aby bylo interpretovi aspoň trochu vidět do tváře. Zadruhé se jen velmi těžko k natočenému videu vrátíme, protože je téměř jasné, že přes všechen šum a rozmazaný obraz se nepřenese ani ten nejnenáročnější divák a posluchač.
Nekvalitní záznam a ztracený čas
Kamery mají totiž jednu nevýhodu. Oproti lidskému mozku, který je schopen zvukové vjemy zpracovávat, upřednostňovat a upozaďovat, kamera vnímá a snímá všechny zvuky se stejnou intenzitou. A tak ve zvuku své oblíbené písničky u takto natočeného videa jen těžko hledáte slova. Protože zpěv přehlušuje hudební doprovod, a hudební doprovod přehlušuje potřeštěná fanynka, která se jala celou píseň radostně prokvílet. Vy máte odkrvenou ruku, ze zážitku nic a v mobilu deset giga hloupých a nepoužitelných videí.
Možná opravdu není na škodu aspoň při koncertu ten mobil odložit, protože na koncerty se, pokud vím, chodí hlavně kvůli tomu, aby lidé viděli své hudební idoly při živé show. A pokud to nejsme schopni bez mobilu vydržet, je možná jednodušší a hlavně levnější si pustit doma v televizi záznam z koncertu. Neboť prostát za drahé peníze propracovaný koncert s očima přilepenýma k displeji telefonu je opravdové bláznovství.
Foto: Pexels