Že nevíte, o čem je řeč? Šéfredaktorka nejčtenějšího českého bulvárního deníku „šije“ do „českých celebrit“ i na své speciální facebookové stránce.

No, on to vlastně není tak úplně jenom nejčtenější český bulvární deník, on je to nejčtenější český deník vůbec. Svou čteností pokořuje Blesk už léta tituly jako Mladá fronta DNES nebo třeba Lidové noviny. A je nutno také říct, že hned po MF Dnes, která je co do čtenosti druhá (gratulujeme), jsou v těsném závěsu deníky Aha! a Sport. Český národ bulvár prostě miluje.

A nedá se říct, že by na tom bylo vlastně něco špatného. I když intelektuální žurnalisté pláčou a já střílím do svých řad. Počítám, že za okamžité neodsouzení bulváru budu navíc svými potenciálními kolegy jednoznačně odsouzena sama. Ale podívejme se na to takhle. Většina Čechů přijde odpoledne domů z práce, v níž se honí, stresují a řeší náročné případy. Anebo těžce pracují rukama. A odpoledne se jim už prostě nechce číst intelektuální tituly, potřebují vypnout. A tak sáhnou po bulváru.

U ničeho jiného si totiž nikdy neodpočinete tak, jako u snůšky donebevolajících informací, které vás přesvědčí, že váš život je oproti tomu celebritímu vlastně úplná pohodička. Je to jednoduché, jednoznačně popsané a není třeba nad tím nikterak složitě přemýšlet. A to je přesně to, co takový upracovaný Čech zřejmě potřebuje, tak proč mu to nedat, že?

2000px-Blesk_Logo.svg

Úpadek Markéty?

Pojďme se ale od obecného bulváru posunout k našemu konkrétnímu tématu, kterým je facebooková stránka s názvem Markéta dráždí celebrity. Musím uznat, že když jsem se přidávala ke sledování stránky asi před půldruhým rokem, byla jsem pobavena a uchvácena kombinací vtipu, sarkasmu, ironie a – bulváru. Byl to natolik vtipný a zajímavý koktejl, že jsem si s chutí pročítala Markétiny příspěvky i měsíce nazpět.

Ona do nich totiž přidávala ony pikantní bulvární informace, které byly navíc okořeněny jejím osobním sarkasmem, což dodávalo příspěvkům pěkně zajímavý nádech. Jenže pak to začalo zpozvolna upadat. Začalo to talkshow, kterou se začala šéfredaktorka prezentovat a pokračuje to přílišně okatým rozdělováním na „přátele“ a „nepřátele“.

Výstřižek 16

Markéta velmi dobře ví, že české celebrity bulvár potřebují už jen kvůli své existenci, protože jinak by se o těch, kteří už léta nejsou ani obsazováni do filmů, nevědělo. Takže i když slavní možná trochu nadávají a hodně pohrdají, jsou to nakonec stejně oni, kdo posílá bulvárním deníkům echa o událostech a životních krocích.

Nebezpečná žena. Se špatným pravopisem

Možná nakonec mezi Markétou a celebritami, které dráždí, panuje křehké příměří. Ona potřebuje, aby jí svěřovali pikantnosti, oni potřebují, aby se o nich psalo. Jenže ne vždy se o nich píše v dobrém a pozitivním smyslu. A tak si musí dávat trochu pozor, protože nemohou nikdy vědět, kterou část z jejich informací si bulvár pro sebe vytáhne. A co si budeme povídat, Markéta si možná i sama buduje image nebezpečné ženy, která toho hodně ví a hodně se ptá.

Její příspěvky však poslední dobou ztrácejí na oné exkluzivitě, vtipnosti a pikantnosti. Stránka začíná působit jako hřišťátko uražené holky, která do světa troubí sarkastické poznámky vůči všem, které nemá ráda nebo kterým závidí. No, možná jim nezávidí, ale vypadá to tak.

Výstřižek 15

A donebevolající jsou ty pravopisné hrubky, kterých stále přibývá. Dejme tomu, že pro bulvár není tolik potřebná vytříbená čeština, jako spíše ty správné kontakty, nicméně u šéfredaktora bychom možná mohli očekávat gramaticky bezchybné příspěvky. Stránka Markéta dráždí celebrity byla geniálním tahem, který jednak podporoval čtenost deníku Blesk, a jednak bavil čtenáře svou břitkostí. A ta se teď vytrácí.

Je to škoda, protože ten koncept nebyl špatný, a možná se Markéta ještě kvalitativně pozvedne, ale… Přejme jí to.

A otázka na konec: kterou z celebrit podle vás Markéta na základě svých příspěvků nenávidí nejvíc?

Foto: Wikimedia, Oficiální facebooková stránka Markéta dráždí celebrity