Už nepřijdete kvůli natáčení telefonem ani o sekundu! Ukládejte si vzpomínky pouhým „díváním“ přes brýle.
Americká společnost Snapchat se rozhodla změnit na Snap Inc. a zahájit tak mocenský boj proti Facebooku. Aplikace, která před pěti lety vznikla pod názvem Picaboo, si stihla vybudovat slušnou základnu fanoušků. Status sociální sítě jí ale nestačí. Stejně jako Facebook investuje do virtuální reality a takzvaných Oculus VR, velkých 3D brýlí, které prodává třeba Samsung, tak i Snap rozšiřuje své působení na další pole marketingu.
A právě proto také mění jméno. „Když jsme začínali, dávalo smysl pojmenovat naši společnost jako Snapchat, vzhledem k tomu, že Snapchat byl náš jediný produkt. Nyní ale vyvíjíme i jiné věci jako nahrávací brýle Spectacles, a potřebujeme jméno, které jde za horizont jen jednoho výrobku,“ vysvětluje tým na svých stránkách.
Hlavní novinkou jsou ale již zmiňované brýle, výsledek několikaletého snažení přijít na trh s kamerami s něčím novým. Protože přiznejme si, kromě zvyšující se kvality, která je obyčejnému uživateli, který si chce jen zvěčnit nějakou vzpomínku, poměrně ukradená, se na něm nic významného neděje. Jinak by nebyly tak populární kamery go pro. Ty sice nabízejí i odolnost, ale k ní se Snap možná taky časem dopracuje. A není brýlová kamera cool? Třeba bude za pár let připojená i na internet, a zjistí nám informace o komkoliv nebo o čemkoliv, stejně jako v hypermoderních sci-fi filmech.
Hloupost? Zas tak nepravděpodobné to není. Surfovat po internetu sice ještě nemůžete, brýle jsou ale připojené na Bluetooth nebo Wi-Fi, takže své vlogo-snapy můžete hned hodit na Snap(chat). „Představte si jednu ze svých oblíbených vzpomínek. Co kdybyste mohli jít zpátky a vidět ji znovu přesně tak, jak jste ji prožili? A proto vyvíjíme Spectacles,“ doplňuje tým.
Reálnou perspektivu zajišťuje nahrávací úhel velikosti 115 stupňů. Ale i tak jsme pouze na začátku, protože maximální délka jedné nahrávky je třicet sekund. Další řada ji ale určitě bude mít delší. Na své si přijdou i módní gurmáni. Brýle vám nezkazí žádný outfit díky třem rozkošným barvám – černé, modrozelené a korálové.
Tak sledujte trh, budou k dostání pouze v omezeném množství! Teprve podle zájmu bude společnost reagovat úpravou prodeje. A cena? Sto třicet dolarů, v přepočtu asi tři tisíce korun a dvě stovky navrch.
Foto: theverge.com, techvibes.com